Explorers

Ciekawostki warsztatowe

Ciekawostki warsztatowe

Jako że zbliża się sezon i wielu z nas spędza wieczory w zimnych warsztatach szykując sprzęty do wiosny, mam kilka ciekawostek warsztatowych:)

1. Filtry K&N powietrza
Jako że kiedys zakupiłem K&N do jajka (GSXF) nadszedł czas aby to niego zajrzeć i wyczyścić. Zakupiłem specjalny zestaw do czyszczenia i do roboty. Po wyjęciu filt wyglądał na czysty (ok 13 tys od zamontowania), lekko wilgotny od oparów olejowych od odmy. Na początek według zalecień spryskałem środkiem czyszczącym i pozostawiłem na 10 min co by nasiąkło. Po czasie płukanie wodą od wewnetrznej strony letnią wodą, brudu jednak było bardzooooo dużo woda szara, długo płukałem. Filtr pojaśniał prawie do białości, zostały tylko ślady po oleju. Do tego użyłem płynu do mycia silników... efekt jeszcze lepszy niż zalecany płyn, filt bielitki czysty jak nowy. Po wysuszeniu spryskałem bardzo dokładnie specjalnym czerwonym olejem z zestawu i filt nowy:) Fajna zabawa ciekawy efekt polecam

2. Łozyska w kołach

Czasami mycie karszerem jest fajne o ile ktos nie napier***la nim po łozyskach zbyt mocno. Dlatego w moim motocyklu mam juz zmienione wszystkie łożyska zawieszenia... ( Pozdrowienia dla poprzedniego własciciela - była nim kobieta, pewnie brzydka niemka). Pierw padły łozyska w tylnim kole. I Tu pytanie jakie łozyska kupić, kiedyś poprostu poszedłęm do sklepu z łożyskani i kupiłem pod wymiar łożyska, prosząc o lepszej firmy ( coś ok 30 pln jedno) ..... i dlatego właśnie wczoraj po dwóch sezonach zmienilem znowu na oryginalny zestaw japońskich łożysk smile Jak widać nie ma co na tym oszczędzać!
Kilka wskazówek...
1. łozyska muszą mieć plaskikowe osłony!!!
2. wymiar łożysk to nie wszystko, ważne jest ich pasowanie luzy, dlatego właśnie kupuje sie oryginalne, pracują one przy niższych obrotach a wiekszym obciążeniu, mają inne pasowania luzy niż standardowe łożyska
3. łozyska wcisamy lub wbijamy zapierając o zewnetrzny pierścień.
4. nie przesadzamy ze zmarowanie/tawotem/ smarem do łancucha... jak dostanie nam sie tam troche wody to nie bedzie miala ona jak wypłynąć i tam zostanie pordzewiene i nośność łozyska spada znacznie ;(
5. sciskając/ wbijając łożyska nie pomagamy sobie smarem olejem itp. Jedziemy na sucho <brutal> !!!

3. Łozyska główki ramy
Najlepiej wałeczkowe, kulkowe szybko padną. U mnie juz ktos kiedys wymienił na kulkowe, dlatego ja zmieniłem na wałeczkowe oryginalne. Wymieniając warto zmienić też uszczelnienia łożysk i nie przesadzać ze smarem. U mnie ktos przesadził woda weszła nie miała gdzie zejść i pordzewiało. Jak komuś niewygodnie wbijać łożyska w rame to można poprostu skręcać półki to łozyska same się ładnie wcisną smile
Teraz najważniejsze dokręcanie łożyska... jaki moment siła?? Pewnie mało kto ma klucz dynamometryczny z taka kńcówka co by pasowała. Najlepiej dokręcić na maxa a pozniej popuścić 1/4 do 1/2 obrotu. Przejechać się i najwyżej korygować smile
Wiem że jest dużo rozbierania do zmiany łożyska w ramie, ale im wiecej ściągniemy tym lepiej sie pracuje.

Tyle na dziś... może się komuś to przyda. Jak zacznę robić w silniku to też cos opisze smile
Wiosno napierdalaj!!

łuuuuuuuuuuuututututuuu

Pepa
Member
Połczyn - Master
useravatar
Offline
594 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Dobry temat Piotrze, ja znowu co do łożysk to się nie zgodzę że muszą być jakieś tam japońskie:P

ja używam skfowskie pod wymiar tak jak w haynesie,afra jeżdziła po piochu troche po kałużach:P i póki co nic łożyska mają ponad 15 tyś

Do not ride naked

Bartas
Road Captain
Połczyn - Master
useravatar
Offline
892 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

SKF jest firmą, ktora robi porzadne lozyska smile

DaVid
VP
useravatar
Offline
973 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

To zależy też jakie mają luzy nominalne. Ja miałem jakieś angielskie i padły po 13tys. Przednie oryginalne natomiast wytrzymały prawie 60 tys. zanin zaczeła sie faza szumu, one natomiast były czyste ( woda sie nie dostała).

łuuuuuuuuuuuututututuuu

Pepa
Member
Połczyn - Master
useravatar
Offline
594 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Pepa, to kwestia czy kupisz takie jak fabryka nakazuje czy na czuja:)

Do not ride naked

Bartas
Road Captain
Połczyn - Master
useravatar
Offline
892 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Zależy z jakich materiałów są zrobione łożyska też, jakie warunki i obciążenia, nośności, rodzaje smarowania itp itd... ogólnie temat łożysk to temat rzeka.

łuuuuuuuuuuuututututuuu

Pepa
Member
Połczyn - Master
useravatar
Offline
594 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

skoro o przygodach to może ja też napisze w skrócie co zimą broję:

- wszystkie czarne elementy które nosiły ślady zużycia poszły w proszek:)
- sprzęgło - na moje szczęście okazało się że nie nosi praktycznie śladów zużycia poza sprężynami które były w normalnie( zostało im 30%) więc wymieniłem je na oryginalne hondowskie
- dodatkowo jestem w trakcie przeglądania elektryki która w tamtym roku przyspożyła nam przygody w norwegii - zmieniłem wkońcu przekaźnik
- sprawdzono i nasmarowane wszystkie łożyska od wahacza do łożysk kół i główki ramy( tutaj przydały się porady Pepy i afrykańskiego forum)
- płyn hamulcowy również tak na wszelki:)

do zrobienia pozostało

-synchro gaziorów
-zaworki zapobiegawczo
-uszczelniacze i olej w lagach


jest plan na dołączenie do elitarnego klubu leosia:) zobaczymy co z tego wyjdzie:)

teraz pozostało tylko konkretnie zając się płyta pod silnik i kuframi bo się ciutke, przybrudziłysmile

a tymczasem pozdrówki i wracam do szukania odpływu liniowego

Do not ride naked

Bartas
Road Captain
Połczyn - Master
useravatar
Offline
892 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Lubie to big_smile

łuuuuuuuuuuuututututuuu

Pepa
Member
Połczyn - Master
useravatar
Offline
594 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Jako, że lubię aby w motocyklu każdy element wyglądał ładnie, zadbany postanowilem odnowić kilka elementów które, oryginalnie były "srebrne". Chodzi mi o takie rzeczy jak ośki, nakrętki kół śruby różne, blachy od naciągu koła, dystanse przy kołach, śruby tłumika itp. Pierw pomyślałem... nikiel! wymontowałem elementy, zrobiłem zdjęcia i wysłałem do 6-8 firm zapytanie o koszt niklowania. Odpisała tylko jedna (Jak widać kryzysu w tej branży nie ma). Zażyczyli sobie 400pln pod warunkiem, że oczyszczę elementy!!
Zmiana taktyki, pomyślałem że zrobie jak oryginalnie... ocynk biały. Ponownie wysłałem do kilku fim w okolicy Poznania które cynkują galwanicznie ( nie pomylcie z cynkowanie ogniowym lub cynowaniem). Zero odzewu sad
Znajomy polecił mi firmę we Wronkach, pojechałem. "Szef" powiedział że to będzie 30 ("3 dychy, no ale na jutro nie zdąrzę!") zgodziłem się bez zastanowienia. Poniżej efekt, oceńcie sami:) http://www.explorers.com.pl/components/com_agora/img/members/7/ocynk.jpeg

łuuuuuuuuuuuututututuuu

Pepa
Member
Połczyn - Master
useravatar
Offline
594 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Piotr, przepłaciłeśsmile

a w ogole to rzuć jakiś namiar na wronki:)

Do not ride naked

Bartas
Road Captain
Połczyn - Master
useravatar
Offline
892 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Hmmm... Zastanawiam się, czy warto szukać daleko gdzieś galwany, skoro  z tego co wiem, to Metalplast Złotów ma własną cynkownie. A jeśli już dalej szukać innych firm wykonujących ocynk lub niklowanie, to znam zasadniczo 3 dobre firmy:
1. ZELAN Nakło
2. FAM Technika Odlewnicza Chełmno
3. AG-MET Marianki koło Rypina
Te firmy znam z doświadczenia ze względu na moją pracę przy produkcji i obróbki metali. Zawsze można dogadać się z kierownikiem galwany lub kierowcą ciężarówki big_smile

https://www.facebook.com/motomaj
Usługi lakiernicze, w tym ozdobne motocykli, aut, kasków, itp. Sklep on-line

Blood
1 %er Free Biker
Zaczyna skręcać
useravatar
Offline
60 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

mam problem nie moge odpalic mojej hondy , iskra jest na swiecach ale nei lapie tylko go zalewa bo smierdzi paliwem , nie wime co zrobic nie mam takiego klucza aby wykrecic swiece nawet bo nei wiem jaki to jest

" W życiu piękne są tylko chwile "

Tadziu
Zaczyna skręcać
useravatar
Offline
74 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

szczerze to nawet nei wiem jakiego rozmairu klucz do swiec musialbym kupic znalazlem gdzie na necie ze klucz 16 powinien byc nie wiem jaki kupic

" W życiu piękne są tylko chwile "

Tadziu
Zaczyna skręcać
useravatar
Offline
74 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

powiedzcie mi jaka powinna byc przerwa na swiecy ??

" W życiu piękne są tylko chwile "

Tadziu
Zaczyna skręcać
useravatar
Offline
74 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

cała serwisówka:)

https://mega.co.nz/#!BstCUYLY!X921fhv5G … 3UAvkG70X8

Do not ride naked

Bartas
Road Captain
Połczyn - Master
useravatar
Offline
892 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

a druga sprawa jeśli dobrałeś świece pod motocykl i wedle strony na przykład ngk się zgadza, to nic nie zmieniaj bo producent o to zadbałsmile

kolejna sprawa jeśli motek Ci się zalewa sprawdź gumy na gaźnikach( jeśli ty masz gaźniki:P) i przewody paliwowe.

Do not ride naked

Bartas
Road Captain
Połczyn - Master
useravatar
Offline
892 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Czasami jak krecisz a ako słade to i tak moze nie odpalić. spróbuj pod auto na klemach moze pojdzie. Jak zalejesz mocno świece to dłuuuuugo trzeba nagrzewać je aby dobrze silnik chodził

łuuuuuuuuuuuututututuuu

Pepa
Member
Połczyn - Master
useravatar
Offline
594 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

Ja tak kiedyś miałem, że zalewał się i nie chciał odpalić tyle że iskra była strasznie słaba. Wymieniłem świece i jak ręką odjął, zapalił od razu.

Ja mam klucz do świec Hondowski jak coś ale najszybciej będę w domu w piątek.

"Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić..." big_smile

Piotras
Member
Połczyn - Master
useravatar
Offline
939 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Re: Ciekawostki warsztatowe

pierwszy raz mi go zalalo nigdy tak nie bylo , kupilem klucz wykrecilem swiece wyczyscilem poczekalm az benzyka wyparuje w domu wygrzalem je dzisiaj wkrecilem i odpalil bez poblemu

" W życiu piękne są tylko chwile "

Tadziu
Zaczyna skręcać
useravatar
Offline
74 Posty
Informacja o użytkowniku w postach
Administrator wyłączył możliwość pisania dla niezarejestrowanych

Informacje forum

Statystyki:
 
Ilość wątków:
398
Ilość sond:
1
Ilość postów:
7226
Forum jest nieaktywne:
Użytkownicy:
 
Zarejestrowanych:
47
Najnowszy:
lukaszp
Zalogowani:
0
Goście:
9

Najaktywniejsi: 
DaVid, Piotras, Radek
Aktualnie zalogowani: 
Nikt nie jest zalogowany.

Legenda Forum:

 Wątek
 Nowy
 Zamknięty
 Przyklejony
 Aktywny
 Nowy/Aktywny
 Nowy/Zamknięty
 Nowy przyklejony
 Zamknięty/Aktywny
 Aktywny/Przyklejony
 Przyklejony / Zamknięty
 Przyklejony/Aktywny/Zamknięty
Zaloguj